Sabtu, 11 April 2015

Kemalangan Yang Menyebabkan Seorang Budak Berumur 5 Tahun Tertimbus



Bintulu: Seorang kanak-kanak lelaki berusia lima tahun dikhuatiri tertimbus selepas lori sarat muatan baja merempuh sebuah rumah di Batu 8, Jalan Miri-Bintulu, tengah hari tadi.
Ia dipercayai berlaku apabila lori itu dikatakan cuba mengelak sebuah kenderaan di hadapan yang terbabit kemalangan sebelum merempuh rumah, pada 12.30 tengah hari.
Namun, identiti kanak-kanak terbabit masih belum diketahui setakat ini.
Ketua Bomba dan Penyelamat Balai Bintulu, Di Hata Gobel berkata, bomba giat menjalankan operasi mencari kanak-kanak bawah timbunan baja.
"Kami terima panggilan pada 12.45 tengah hari dan menggerakkan lapan anggota ke lokasi kejadian untuk operasi mencari dan menyelamat mangsa," katanya.

Sumber info : Alias Abd Rani  Jumaat, 10 April 2015 @ 3:33 PM




10 April - BINTULU : Mayat Mohd. Ashraf Abdullah, 5 tahun, dijumpai pada pukul 3.35 petang tadi manakala tiga lagi mangsa, Norhilmiah bt Asun berumur 35 tahun, Noraini Abdullah berumur 45 tahun dan Rizqi Fairuz anak Natili berumur 1 tahun 6 hari telah dihantar ke hospital.
Dalam insiden yang berlaku di Batu 8, Jalan Bintulu-Miri, mangsa Mohd. Ashraf dilaporkan berada di bahagian bawah rumah di bawah tangga apabila lori muatan baja melanggar anjung rumah dan tebalik dan mangsa tertimbus baja.
Mangsa lain yang cedera berada di dalam rumah.
8 anggota Bomba dan Penyelamat dari BBP Bintulu diketuai PBKII Allok tiba di tempat kejadian 20 minit selepas menerima panggilan kecemasan pada pukul 12.44 tengah hari untuk operasi mencari mangsa.
Turut hadir Komander Operasi Kanan TPgB Di- Hata Gobel berada dilokasi dan PPgB William.
Menurut laporan, pemandu lori telah melarikan diri dan belum dikenal pasti dalam siasatan pihak polis.
Sumber Info :RTM SARAWAK


***Info AwaL***
Lori Muatan Baja Langgar rumah di Batu 8 Jalan Miri Bintulu pada jam 12:44 tengahari 10/4/2015.Seorang Kanak2 berumur 5 tahun tertimbus manakala seorang wanita dan 3 lelaki cedera.



Sumber Info & Foto :JPBM






















Untuk melihat senarai himpunan video dan senarai berita yang telah di muat naik.
Sila Lawati Halaman
https://www.facebook.com/baganseraikampunghalamanku
http://baganseraikampunghalamanku.blogspot.com

Tiada ulasan: