Selasa, 28 April 2015

Lelaki Berumur 65 Tahun di Bagan Serai Tersepit Kaki Di Dalam Mesin

Sumber Foto:JBPM Bagan Serai

BAGAN SERAI - Seorang pemilik jentera pembajak tanah terpaksa menahan sakit hampir setengah jam apabila kaki kirinya tersepit pengisar jentera sewaktu mangsa memanaskan enjin jentera itu dalam kejadian di Batu 11 Setengah, Jalan Taiping semalam.
Dalam kejadian jam 8.30 pagi, mangsa, Yahaya Hassan, 65, ditarik jentera pembajak sewaktu sedang memeriksa pisau pengisar jentera di bahagian belakang.
Ketua Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Bagan Serai, Penolong Bomba Kanan II Nasir Wahab, berkata, pihaknya menerima panggilan sekitar jam 8.56 pagi dan dua buah jentera bersama kekuatan lapan orang anggota dikejarkan ke lokasi kejadian.
“Ketika tiba, mangsa tersepit berjaya dikeluarkan oleh orang ramai namun mengalami kecederaan serius pada kaki kirinya sebelum pasukan perubatan tiba untuk rawatan  susulan, “ katanya kepada media di sini semalam.
Nasir berkata, pihaknya tidak menolak kemungkinan kain pelekat dipakai mangsa terlekat pada jentera  menyebabkan mangsa tersepit.
Seorang saksi enggan dikenali berkata, dia yang kebetulan berada berhampiran rumah mangsa, terkejut mendengar jeritan seseorang dari bahagian belakang rumah.
“Saya lihat mangsa yang dalam keadaan terbaring dan kelihatan kaki tersangkut dalam jentera pengisar.“Saya segera menghubungi rakan dan jiran terdekat bagi membantu mengeluarkan mangsa.
“Pada masa sama, kami segera menghubungi talian kecemasan 999 bagi mendapatkan bantuan lanjut, “katanya.Saksi berkata, keadaan kaki kiri mangsa mengalami kecederaan yang agak serius apabila kelihatan banyak belahan dipercayai terkena pisau jentera terbabit.

Sumber Info:RIDAUDDIN DAUD (1.384429)
28 April 2015





-------------------------------------------------------------------
Jika Anda Ada Sebarang Berita / Foto Kejadian Terkini 
Ingin Kongsikan secara Sukarela Dan Anda 
Anda Boleh Hantar Artikel Bahan Tersebut KE Whatsapp BSKHku 
Melalui Talian Hp +601126422627 

.

Tiada ulasan: