Selasa, 14 April 2015

Jatuh Ke Dalam Gaung Pemandu Lori Dan Kelindan Maut


BINTULU - Dua lelaki maut apabila lori yang dinaiki mereka terbabas lalu terjunam ke dalam gaung di Kilometer 28, Jalan Persisiran Samalaju-Bintulu di sini malam tadi.

Dalam kejadian kira-kira pukul 10 malam itu, mangsa yang disahkan maut ialah Andrew Marupoh Rawing, 21, dan Matehew Jangkang, 25.

Jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat negeri, berkata, kedua-dua mangsa meninggal dunia di lokasi kejadian akibat tersepit di dalam kenderaan yang membawa muatan baja itu.

Katanya, 12 anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Samalaju dan BBP Bintulu bergegas ke lokasi kejadian sebaik menerima panggilan kecemasan pada pukul 10.03 malam.

"Insiden malang itu dipercayai berlaku apabila pemandu lori terbabit dipercayai gagal mengawal kenderaannya ketika menuruni bukit sebelum terbabas dan menjunam ke dalam gaung," katanya ketika dihubungi di sini sebentar tadi.

Sumber Info-KOSMO!14/04/2015 8:18am


Bintulu: Pemandu dan kelindan lori maut apabila lori dinaiki mereka hilang kawalan dan terbabas dalam gaung sedalam kira-kira dua meter dalam kejadian di KM28 Jalan Persisiran Samalaju, di sini, malam tadi.
Mangsa, Andrew Marupoh Rawing, 21, dan Mathew Jangkang, 25, maut di lokasi kejadian akibat parah di kepala dan tersepit dalam lori.
Lori yang membawa muatan baja itu dipercayai dalam perjalanan dari Samalaju ke Bintulu.
Penolong Pengarah Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Sarawak, Farhan Sufyan Borhan berkata, bomba menerima panggilan kecemasan pada 10.03 malam.
Katanya, 12 anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Bintulu dan Samalaju bergegas ke lokasi kejadian.
"Bomba mengambil masa kira-kira tiga jam untuk mengeluarkan mayat mangsa yang tersepit dan membawa mereka naik ke tebing jalan.
"Operasi tamat pada 1 pagi dan mayat diserahkan kepada polis untuk dibawa ke Hospital Bintulu," katanya

Sumber Info:Rabi 'Atul 'Adawiyah Ismail (node43623)Selasa, 14 April 2015 @ 9:49 AM





Sumber Foto:
-JBPM
-Malaysian Team Respond


-------------------------------------------------------------
Jika anda ada sebarang Berita / Foto Kejadian Terkini yang anda ingin kongsikan secara Sukarela
Anda boleh menghantar Bahan Artikel Tersebut melalui Whatsapp di Talian 601126422627
www.facebook.com/baganseraikampunghalamanku
https://twitter.com/baganseraiku





Tiada ulasan: